Kor. ime:
Lozinka:
Zapamti prijavu
 Sigurnost u planinama 
 
     Na početku pripreme za opuštajući izlet u planinama trebali biste u svakom slučaju dobro isplanirati turu. Važne činjenice o planiranoj turi možete saznati iz zemljovida, planinarskih vodiča ili prikupljajući informacije od lokalnog stanovništva odnosno s Interneta. Raspitajte se o strmosti terena, visini koju morate savladati pri usponu i o duljini ture.
    Za uspješno planiranje ture vrlo je važna objektivna samoprocjena. Svi sudionici ture moraju biti dovoljno spretni i izdržljivi. Ovaj aspekt je važan kad u turi sudjeluju djeca, ali i odrasli!
    Pravodobno se raspitajte o tome kakvo vas vrijeme očekuje. Za sigurnost je vrlo važno poslušati vremensku prognozu, no i tijekom same ture vodite računa o vremenskim prilikama. Kako se u planinama vremenski uvjeti mogu brzo promijeniti, trebali biste se po potrebi pravovremeno vratiti odnosno potražiti zaklon. Vodite računa o tome da vlaga i hladnoća mogu vrlo brzo dovesti do pothlađivanja.
U planinarskim domovima postoje upisne knjige u koje su uvijek treba upisati, kako bi se vidio smjer vašeg hodanja. Pitajte i poslušajte savjete domara ili iskusnih planinara, a nije ni loše obavijestiti obitelj o smjeru svog kretanja i približno potrebnom vremenu. U planine nikad ne idite sami, a ako se krećete u skupini ne odvajajte se !
    Pripremite odgovarajuću opremu. Potrebnu opremu pažljivo sastavite prema godišnjem dobu, trajanju, vrsti i težini ture. Uvijek sa sobom nosite sredstva za orijentaciju i opremu za hitne slučajeve, poput priručne ljekarne u ruksaku, mobitela s punom baterijom, zvučnih/optičkih sredstava za signalizaciju kao i zaštitu od kiše i baterijsku svjetiljku.
    Tijekom planinarenja vodite računa o pravilnom tempu. Prilagodite tempo kondiciji najslabijeg člana skupine. Skupina se ne bi trebala dijeliti i niti jedan je planinar ne bi smio napustiti. Prebrzo hodanje vodi do preranog umora i preopterećenja čija je daljnja posljedica iscrpljenost.
    Na planinarenje ponesite odgovarajuću hranu. Trebali biste ponijeti napitke koji sadrže dovoljno mineralnih soli i hranu bogatu energijom. Prije ture doručkujte u miru, no na vrh se ne biste trebali uspinjati punog želuca. Redovito radite stanke za jelo i pijte dovoljno tekućine. Nemojte piti alkohol jer on uzrokuje umor i potiče nepromišljenost. Najčešći uzrok potpunog kolapsa uz pothlađenost je i dehidracija.
    Budite pripremljeni za hitne slučajeve i imajte pri ruci potrebne brojeve hitnih službi. Kod poziva u pomoć opišite točan slijed događaja i mjesto (tko, što, gdje, koliko, kada?). Sačuvajte prisebnost i slijedite upute. Pričekajte na mjestu nesreće dok ne stigne pomoć. U načelu nikada ne napuštajte ozlijeđenu osobu.
    Ne zaboravite zaštitu od sunca! Intenzitet UVB zraka raste s nadmorskom visinom. Zaštita od sunca podrazumijeva kapu, šešir, sunčane naočale i naravno kremu za sunčanje.
    Ako u planinarenju sudjeluju i djeca, prednost dajte tematskim planinarskim stazama. Na taj će način djeca na planinarenju nešto naučiti i istodobno se zabaviti. Osim toga biste trebali unaprijed smisliti nekoliko igara za planinarenje kako biste spriječili dosadu koja bi se mogla pojaviti. Igre koje uključuju skakanje ili zagonetke mogle bi biti od pomoći baš kao i isplanirane igre otkrivanja pomoću dalekozora.
    Kod djece posebno pripazite na dobru opremu i dostatnu zaštitu od sunca. Dobre planinarske cipele za djecu obvezne su i moraju dobro pristajati. Ako su planinarske cipele prevelike za jedan broj, postoji stalna opasnost od spoticanja, a stopala koja se kližu u cipeli, postat će bolna od trenja.
    Objavi na Facebooku 
(admin, 02.05.2013),  kom()  vidjelo(750) Komentirajte ...
   
 
 

Komentari
nema komentara
 Fotografije zadnje

Planinarski izlet na Krndiju sa 

Planinarski izlet na Krndiju sa 

Planinarski izlet na Krndiju sa 

Planinarski izlet na Krndiju sa 

Planinarski izlet na Krndiju sa